lördag 5 november 2011

Ljuset som Leif sa.

Underbara dagar med min kära ögonsten, Josefine, på hotellGran Canaria föregående vecka!

Vi åkte iväg den 28 oktober med ett enormt stort flyg som var fullsmockat med folkens däribland 108 barn. Den äldre distingerade pursern Leif började under uttaxningen till startbanan med att önska oss välkomna in i ljuset...

Hade det varit en resa som gjorts för några år tillbaka, som mitt tidigare jag, hade jag fått fullkomlig panik, då min flygrädsla inte visste några gränser. Jag hade haft noll förtroende för karln i uniform och bara hört "välkommen in i ljuset" medans jag nöp sönder någons hand eller underarm och grinade hysteriskt, så säker på att detta skulle bli den sista resan.

Leif syftade förstås på det sköna klimatet på kanarieöarna; sol, värme och ljus för oss nordbor nu på hösten. Och min flygrädsla är som bortblåst sen några år tillbaka, varför vet jag inte.

Härliga lata dagar högt upp i berget på sydsidan av Gran Canaria hade vi. Bara en dag på stranden eftersom det blåste in sand till och med under ögonlocken. På strandepromenaden fick vi testat på fiskpedikyr, vilket vi båda hade längtat efter. Kolla skillnaden; alla fiskar ville äta av vegetarianen till höger! En riktigt trevlig upplevelse som jag gärna gör igen. Josefine är dock mera tveksam och väljer nog en människa som fotvårdare nästa gång.

Soluppgång på balkongen.

Nedan följer bilder från den delen av hotellområdet där vi var för det mesta på dagarna.
The Sunset pool.







                                     Vi badade en hel del i den till 27 grader uppvärmde poolen.



                                              Och hotellet ordnade oss en mysig halloween








Vi åt och drack goda saker




 

                                          Kul att man kan få Mojito på burk och som chips!




Och hade roligt

Planking

Owling


Gick från 0 till 30 och tvärt om








Tack för en härlig resa, min lille havfrue!!

Och tack Leif för att du ledde oss in i ljuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar