fredag 12 augusti 2011

Konstiga saker...

Vi har många konstiga saker i huset på landet...
T.ex. det här, som jag tycker är underbart, badrumsskåpet som jag impulsköpte på Blocket. Men ingenstans att hänga upp det. Det är ett Italienskt 60-talsskåp i plast. Kanske kan det bli något för lägenheten i stan.

                                Ett skönt Lufthansa-flygplan från Sydafrika.

Ett eget alster...Totalt oplacerbart "konstverk" av leksaker. Jag älskar leksaker! Inspirationen fick jag från utställningen Casa Cor i Stockholm. Får kanske också omplaceras till stan.

Min älskade Nescafé-taklampa! Jag är fortfarande kär i denna lampa. Hängde i förra stugan i Morgongåva och var för mig helt osedd tills min syster sa: vilken rolig lampa som är gjord av Nescaféburkar! DÅ såg jag det också. Den pryder vårat kökstak och jag blir glad varje gång jag tänder den.

Den här hästskon köpte jag på Tradera för många år sen. "Gud välsigne vårt hem" står det. Nu är jag ju långt ifrån religös, men tycker om Kitsch, så den föll mig i smaken.Tycker om att man använt sig av av alla uttryck, för att vara på säkra sidan, livrem och hängslen liksom: Hästsko, Gud. samt symbolerna ankare, hjärta och kors! Den hänger i hallen för säkerhets skull.

Älskade Kossemosse! Så mycket roligt vi haft tillsammans med dej! Syskonbarnen och barnen höll föreställningar för oss när de var små innan läggdags. Jag saknar det!! Kom igen: Jostein, Tara, Fiffi och Basti - nog kan ni väl få en revival med Kossemosse?!



Härlig skylt som ju faktiskt satt uppe på väggen i elektricitetens början! Detta är en kopia från den här butiken. Text: "Detta rum är utrustad med elektrisk belysning - försök icke att tända med tändsticka. Vrid endast på knappen invid dörrposten. Begagnade af elektricitet för belysningsändamål är icke förderfvligt för helsan, icke heller utöfvar det skadligt inflytande å sofvandet".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar