söndag 25 september 2011

Dvala

Jag går som i en dvala just nu. Kanske är det för att vintern kommer snart? Brukar bli pigg och alert på denna tiden av året, men nu dåsar jag runt som en köldmosig geting mellan jobb och hem.
I denna dvala ingår även att allt jag tar i blir fel: tar jag ut ett glas ur skåpet så tappar jag det, tänder jag i spisen så ryker det in, i min iver efter att stänga av alla brandvarnare så trampar jag på glaset på golvet, hittar bara en sko när jag skall till jobbet, tappar mackan upp och ner, tänder ciggen bakochfram, häller ut skurvattnet på golvet, sticker mig i fingret när jag syr, ja jag verkar under Murphys lag och inte Svea rikes lagar just nu.

Utdrag ur Murphys lag:
Murphys grundlag:
Allt som kan gå galet gör det, och vid sämsta tänkbara tidpunkt.

O'Tooles tillägg till Murphys lag:
Kan ingenting gå galet, gör det ändå det.

Murphys andra lag:
Om något som borde ha gått galet inte gör det, visar det sig senare att det hade varit bättre om det hade gjort det.

Murphys termodynamiska lag:
Allt blir värre under press.

Lagen om den selektiva gravitationen:
Varje föremål faller så det ställer till med mesta möjliga skada.

En kropp i rörelse kommer att röra sig åt fel håll.
En kropp i vila befinner sig på fel plats.
Arkimedes princip enligt Murphy
När en kropp nedsänks i vatten, ringer telefonen.

Om saker lämnas för sig själva, kommer de snabbt att gå från dåliga till sämre. (en variant på termodynamikens andra huvudsats)

Har trots allt haft en mysig helg med Josefine som bär på en hemlighet (om jag berättar det måste jag döda dig). En hemlighet som jag säkert kommer att förmedla när vi får, om nån vecka sådär.

Betty och Josefine slappar i gräset i Bellevueparken denna gnistrande lördag i slutet på september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar