lördag 3 september 2011

Helg med mor Norge

Vi hade en härlig helg med moder från Norge och fick till och med lurat med oss Josefine!
Berta The Boat jobbade sig ut i Järnlunden med fyra personer och en hund, och se; där hittade vi en öde ö.

Som Robinson Crusoe gick vi i land, och det var verkligen en underbar liten ö. I motsats till herr Crusoe hade vi med oss förnödenheter som öl, cola och kex. Hade vi vetat att vi skulle hitta så fint ställe hade vi haft med oss grill och proviant för en heldag, men nu stannade vi iallafall ett par timmar och njöt av solen.

Årets första, och med stor sannolikhet även sista bad, var så kallt att jag såg livet passera i revy och i några paniskt frusna sekunder funderade jag på om någon av mina ö-vänner möjligtvis kan utföra hlr.
Efter snabbt övervägande insåg jag att så är inte fallet, och försökte hitta stöd på en algslemmig sten för att lätt (nåja) svänga mig upp på land igen.
Stoppades dock i steget då fotografen från Norge ville föreviga detta ögonblick.


Min mor fick med mitt stela leende och mitt tafatta försök att se avslappnad ut i vattnet som jag kan svära på var fyllt av isbitar.
Utifrån sett kan jag förstå denna ömma moders önskan om att få bildbevis på denna unika händelse, men mina ben stelnade till styltor under detta fumlande efter avtryckar-knappen, mina fingrar hade svårt att greppa och min hjärna gick ner i dvala. Kom dock i land och överlevde även detta - notera att hela händelsen är tonsatt med häxskratt.

Den ömma modern, den solande dottern och mannen som isbadar med glädje och utan några som helst problem.
Betty älskade utflykten och om vädret blir bra kommer vi ta med de andra hundarna i båten och åka dit igen - men det blir säkerligen en helt annan historia.

Den oerhört ömma moderen. Trygg, varm och torr på land. Glad förstås!

Josefine slappar i solen. Vad kul att du följde med!

1 kommentar:

  1. Ja da! masa!!!! Jeg er glad på land. Har badet i isbiter på "Steilene" hemma. 3-tre ganger. Nu er det nog.

    SvaraRadera